אחד מערוצי השיווק הכי חזקים ומוצלחים שיש כיום הוא זה של הרשת החברתית פייסבוק. מעל 5 מיליון ישראלים גולשים בפייסבוק על בסיס יומיומי ואין ספק שגם הלקוחות שלכם נמצאים שם. פרסום נכון בפייסבוק יבטיח לעסק שלכם משיכת לקוחות חדשים, חשיפה לקהל לקוחות רלוונטי ונוכחות מעל המתחרים שלכם.
שיווק ברשתות חברתיות בכלל וברשת החברתית של פייסבוק הם כבר דבר מקובל וברור לכל בעל עסק. מדובר על אמצעי שיווק ופרסום ממדרגה ראשונה ואי אפשר בעידן הנוכחי לוותר עליו בכל קמפיין שיווק שחושבים עליו. חשוב לנהל קמפיין נכון כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות כפי שמצפים.
5 טיפים לשיווק בפייסבוק בשנת 2022
על מנת שהקמפיין שלך יהיה מוצלח יותר, ריכזנו 5 טיפים של שיווק בפייסבוק שיכולים לעזור לך:
- פתיחת דף עסקי בפייסבוק – ראשית כל חובה שיהיה לכם דף עסקי. אי אפשר לנהל קמפיין שיווק ופרסום בפייסבוק באמצעות דף פרופיל פרטי. בדף עסקי תוכלו להציג רק את החלק המקצועי בחיים שלכם מבלי לערבב עם אירועים פרטיים או דברים שאינם קשורים למי שמחפשים מענה מקצועי ממכם. כמו כן רק עם דף עסקי תוכלו לפתוח בקמפיין פרסום בפייסבוק ולקבל גישה למערכת ניהול הפרסום המתקדמת שיש לפייסבוק להציע.
- ניהול דף עסקי בפייסבוק – בהתנהלות השוטפת שלכם בעמוד עסקי בפייסבוק אתם יכולים לפרסם רק תוכן רלוונטי לפעילות העסקית שלכם. לא תעלו שם תמונות מחופשה באילת או מערב של מסיבת יום הולדת עם חברים. כאן אתם מתמקדים במקצוע שלכם ומציגים לקהל הגולשים שמגיע לעמוד העסקי רק את החלק הזה בחיים שלכם. זה מציג אתכם בצורה יותר מקצועית ורצינית בלי הסחות דעת מיותרות.
- התוכן הוא המלך – כמו תמיד תוכן הוא המלך באינטרנט בכלל וברשתות חברתיות בפרט. בעמוד העסקי שלכם אתם תעלו תוכן רלוונטי לגולשים שמגיעים לעמוד. כאן הם יקבלו ממכם טיפים שימושיים, מידע מקצועי על תחום העיסוק שלכם, חדשות מהתחום, המלצות שלכם וכן הלאה. כאשר אתם נותנים ערך לעוקבים שלכם, אתם מרוויחים אותם לטווח ארוך והם ימצאו עניין לשוב לעמוד שלכם ובסוף גם להיות לקוחות.
- פרסום ממומן בפייסבוק – הדרך האפקטיבית ביותר למשוך לקוחות חדשים בפייסבוק היא באמצעות פרסום ממומן. המערכת המתקדמת של פייסבוק נשענת על הר של מידע שהם אגרו על החברים ברשת וכעת המידע הזה שימושי עבורכם. נניח ואתם אולם אירועים בשרון, אתם יכולים לבחור להציג מודעות פרסום רק למאורסים בחצי השנה האחרונה, בני 25 עד 45, מאזור השרון, שהתעניינו לאחרונה בחתונה, טבעת נישואין או צלם אירועים וכדומה. הפרסום ממוקד לקהל היעד, מדבר אליו ואפקטיבי יותר מכל פרסום בפורמט אחר.
- השתתפות בקבוצות – עוד דרך לבלוט היא לפרסם בקבוצות שונות שרלוונטיות עבורכם. אם נחזור לדוגמא הקודמת אז כדאי להעלות פרסומים בקבוצות כלליות של "תושבי כפר סבא" או "עסקים ברעננה" וכן הלאה. להיות חברים בקבוצה של "הורים ברעננה" אולי פחות יעיל כשפונים לזוגות צעירים לפני חתונה. כמו כן כדאי מאוד להעלות פוסטים עם ערך גם בקבוצות של "מתחתנים בשרון" וכדומה. גם תמשכו את הגולשים לקרוא או לצפות במה שהעליתם וגם תפגינו מקצועיות לעומת האחרים. חשוב להיות עקבי וכל הזמן להיות בקבוצות רלוונטיות ובתודעה.
לסיכום נציין שהאפשרות של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים הוא יעיל ביותר, ואין כמו הרשת החברתית הגדולה מכולן כדי למצוא את הלקוחות הבאים שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מציעה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים.