אופטימיזציה היא תהליך בו אנו שואפים למקסם את התוצאות ה – SEO (בצורה טבעית) שאנו מקבלים ב- YouTube ובמנוע החיפוש של גוגל.

בשלב זה, תוכל ללמוד כיצד לבצע אופטימיזציה בסיסית לכל סרטון שתעלה ל – YouTube (או לכל אתר אחד, זה יכול להיות גם Vimeo, Vevo, Dailymotion, Veoh, Metacafe, Flickr, Break ואחרים).

שינוי שם הסרטון (הקובץ הפיזי) ב – YouTube

לאחר שסיימת להכין את הסרטון, שמור והעלה אותו עם מילת המפתח שמאפיינת אותו בצורה הטובה ביותר.

למשל, אם צילמת סרטון על “מה זו משכנתא בריבית קבועה?”, שמור את הקובץ הפיזי של הסרטון בשם כמו Fixed-Rate-Mortgage.mp4 ולא כ – Movie1.mp4.

כותרת הסרטון ב – YouTube

בדומה ל – SEO קלאסי בו מקדמים עמוד אינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל, גם אלגוריתם הדירוג של YouTube נותן חשיבות עצומה לכותרת (Title) של סרטון הוידאו שלך.

כותרת טובה מורכבת מלפחות 5 מילים, כאשר מומלץ לשלב את מילת המפתח שאנו רוצים לקדם בתחילת הכותרת (ללא אותיות קישור, במידה ואפשר מבחינה הגיונית).

בשביל שנוכל לראות את זה בדוגמא קטנה, אפשר לחפש את הביטוי “איפור מעושן” ב – YouTube ולראות שהסרטונים שמופיעים למעלה, מקפידים על כותרת ארוכה מ – 5 מילים (בשביל לא ליפול למצבים של דחיסת מילות מפתח) ובנוסף, הסרטונים מכילים את הביטוי העיקרי בתחילת כותרת הסרטון.

אופטימיזציה לכותרת הסרטון ב – YouTube

תיאור הסרטון ב – YouTube

מכיוון שאלגוריתם החיפוש של YouTube לא יכול לצפות בסרטון שיצרת ולהבין אותו – תיאור הסרטון הוא אחד מהפרמטרים החשובים ביותר.

הרבה פעמים ניתן לראות סרטונים מושקעים במיוחד, שפשוט חסר להם תיאור טוב בשביל להופיע במיקום הרבה יותר גבוה בתוצאות החיפוש של YouTube ו – Google.

הנה 4 כללים מנחים שיכולים לעזור לך לבנות תיאור מנצח לוידאו:

  1. קישור לאתר/עמוד נחיתה – אם יש לך אתר או עמוד נחיתה שאתה רוצה לקדם באמצעות הסרטון, שים את הקישור בתחילת הסרטון – ברוב המקרים, זה יאפשר לך לקבל אחוז הקלקה (CTR) גדול יותר לקישור.
  2. מילות מפתח – מומלץ לשלב את מילת המפתח העיקרית ומילות מפתח משלימות, ב – 50 המילים הראשונות של התיאור.
  3. אורך התיאור – בדומה למאמרים אשר מדורגים בצורה אורגנית בגוגל, מומלץ שאורך התיאור יהיה לפחות 250 מילים (ככל שהוא יהיה ארוך יותר, זה יותר טוב).
  4. חזרה על מילת המפתח – אין צורך לחזור על מילת המפתח העיקרית שלך עשרות פעמים – מומלץ לשמור על צפיפות של 2%-3%, כלומר בטקסט של 300 מילים, מילת המפתח העיקרית תחזור עד 9 פעמים בוריאציות שונות.

תיאור שעבר אופטימיזציה למנועי חיפוש “עוזר” לאלגוריתם החיפוש להבין טוב יותר את תוכן הסרטון, מבלי לצפות בו.

תגיות ב – YouTube

המשקל הכללי של התגיות, ירד בשנים האחרונות כתוצאה מניצול לרעה של האופציה על ידי מפרסמים וספאמרים.

בדרך כלל, אני ממליץ לשלב מספר תגיות (לא בהגזמה כמובן !) אשר יכולות לעזור לאלגוריתם החיפוש להציג את הסרטון שלך בתפריט הצדדי תחת “סרטונים קשורים”.