בדומה לכל תהליך קידום אתרים (SEO) אחר, אנחנו מתחילים בביצוע של מחקר מילות מפתח רלוונטיות. המטרה שלנו בתהליך זה היא ליצור רשימה של מילות מפתח שכאשר מחפשים אותן בגוגל, נוכל למצוא סרטוני וידאו של מתחרים/בלוגרים מהנישה.

חשוב לציין שגם אם אנחנו לא מצליחים למצוא מילות מפתח שמציגות סרטונים בעמוד הראשון, עדיין נוכל לקדם את הסרטון שלנו כדי שיופיע בראשון התוצאות.

בשביל שאוכל להדגים לך את הנושא, אני אצרף דוגמאות מתחום האיפור והקוסמטיקה (למי שלא מכיר את התחום, בלוגרים אשר כותבים בלוג איפור וקוסמטיקה ובעלי מקצוע בתחום מעלים הרבה מאוד סרטוני הדרכה בנושא).

אם נחפש את הביטוי “איפור מעושן” נוכל לראות 2 תוצאות וידאו. הראשונה של בית הספר לאיפור של Natasha Denona והשניה של בלוגרית בשם Tom Bar Amar – זו דוגמא מעולה לכך שהגודל לא תמיד קובע באינטרנט 🙂

דוגמא לשתי תוצאות וידאו עוקבות

עוד דוגמא למילת מפתח יכולה להיות “איפור ערב”, תוצאה בודדת של בועז שטיין.

דוגמא לתוצאות וידאו בודדת

דוגמא אחרונה, היא כאשר מחפשים את הביטוי “מה עושים עם ברונזר” או “איך לתקן איפור” – ניתן לראות תוצאת וידאו ענקית אשר תופסת כמעט חצי מסך (לפני גלילה).

דוגמא לתוצאות וידאו בגודל מלא

מתי גוגל מציג תוצאות וידאו מ – YouTube בתוצאות החיפוש ?

באופן כללי, גוגל נוטה להציג תוצאות וידאו כאשר מחפשים ביטויי מפתח מהסוגים הבאים:

  1. איך (How-To) – איך לתקן איפור, איך לעשות כסף וכדומה.
  2. ביקורות (Reviews) – ביקורות מקיפות (וגם כאלה שלא ממש..) יכולות להיות מדורגות על ביטויים בסגנון ביקורת + שם המותג/החברה.
  3. מדריכים כלליים – מתקשר ל – How-To, באותו סגנון, מדריכים ל – X וכדומה.
  4. קליפים – קליפים מקבלים דירוגים כמעט בצורה טבעית בחיפוש של גוגל.
  5. סרטונים מצחיקים – כתוצאה מהויראליות של הסרטונים, ברוב המקרים הם מקבלים דירוגים גבוהים מבלי לבצע קידום מיוחד.

בשביל למצוא עוד ביטויים, אני ממליץ לך לצפות במצגת שהעברתי במסגרת סדנה לעורכי דין, תוכל למצוא פה הרבה מאוד כלים וטכניקות ליצירת מחקר מילות מפתח מקיף :

כאשר מרכיבים את רשימת הביטויים, מומלץ לא ללכת על ביטויים בעלי נפח גדולים מידי או נפחים קטנים מידי – אלא לחפש ביטויים בעלי נפחים של 100 חיפושים ומעלה לפי מתכנן מילות המפתח של גוגל. נפח זה יבטיח לנו גם כמות חיפושים נאה במנוע החיפוש של YouTube.